Followers

Sunday 3 July 2016

cerita berbuka kat masjid

cerita hari jumaat lepas
majlis berbuka puasa kat masjid kampung saya
sekali buat tahlil arwah


ni anak sedara saya.. AHMAD
pukul 7 jalan kaki berdua jer ngan dia
sebab mak n ayah saya dah pegi dulu dah



kena paksa bawa beg telekung
terkial kial
bukan berat sangat pun



pegang tangan kuat2 nak lintas jalan besar
kereta banyak petang petang


saya sampai tu tengok makanan dah siap hidang atas meja
masakan simple kampung jer
tapi sedap sebab rewang masak ramai ramai


disebabkan dah takde keje kat bawah
kami naik atas join orang tahlil


saya ni dah risau takut ahmad tak duduk diam dalam masjid
suprisingly masa solat maghrib tu boleh dia follow sekali orang solat
tapi bukan lah dari awal sampai habis
cumanya dia boleh behave
tak ganggu orang solat

syabas ahmad
lain kali boleh bawa lagi


No comments:

Post a Comment