Followers

Thursday 17 January 2013

menggigil kaki tangan ~ contact lens final practical exam



hari ini 
kami budak opto tahun 3 ada practical exam kanta sentuh
mula kul 8.30am
saya jadi kumpulan pertama lagi
maksudnya untuk round pertama saya dah kena masuk

bila panggil jer nama 
terus la saya masuk dengan konfiden dan semangat yang berkobar-kobar
puan asmah yang tukang panggil nama 
dia suruh saya masuk kubikel 21
*kubikel (bilik-bilik kecik untuk pemeriksaan)
saya pun jalan dah nak dekat sampai kubikel tu
prof bariah panggil n tanya saya bilik mana
pastu dia suruh tunggu kat luar dulu
sebabnya examiner yang akan supervise saya nak minum air dulu..huhuuhu

saya pun tengok la sape

HUH??~~!!

Prof Norhani??!!

mengucap pangjang dah saya masa tu
kalau korang nk tau prof norhani ni sape
gi la google2 pasal dia
taip jer Prof Norhani optometri ukm
korang tau la betapa hebatnya dia
ilmunya cukup tinggi
salah sorang idol saya tu


tapi x pe saya kata 
relaks
relaks
saya pun kluar la balik
kawan2 yg duk kat luar sibuk tanya knape kuar balik
x sampai bbrapa saat jer relaks
pastu kecuakan mula melanda..hehe
kaki x leh nak berdiri
tangan gigil-gigil sampai biru kuku
kalau sape yg selalu exam practical dia tau la camner
hebatnya penangann kegigilan tu
yang tambah buat saya gigil
sebabnya saya dah masuk n dah tengok suasana dalam tu camner
ngan SV2 lain yg ada
tengok ada prof Rokiah
Dr izzudin
Dr mizhanim
cik laili
cik adibah 
En hafizun
huhu.. suma seram seram


Apa yang diuji hari tu ada 4 stesen semuanya
pemasangan SCL n RGP - patient partner ngan jannah, SV by Prof Rokiah
penilaian SCL - patient kak mia, SV by En hafizun
penilaian RGP - patient kak jijah, SV by cik laili
after care of contact lens - Prof Norhani (i feel such an honour to have her to supervise me)


Alhamdulillah
semuanya saya berpuas hati ngan prestasi saya
saya rasa saya dah buat yang sehabis baik
saya x kisah kalau result kluar x seperti yang diharapkan
yang penting bagi saya
saya dah buat yang terbaik
dan seterusnya saya hanya mampu tawakkal n berdoa


TApi, ada gak tragedi berlaku tadi

 SAYA TELAH TERJATUHKAN RGP!

nasib baik jatuh dalam bekas tadah tu jer
Prof Rokiah cakap ' u shouln't do that'
huhuhu   T__T
x tau la kalau disebabkan tu aku fail 
result akan kluar malam ni
so, sekarang tengah cuak tunggu result pulak ler


p/s: entry ni taip ptg tadi lagi.. lupa nak post.. now result dah kuar pun masa sy post entry ni
nak tau saya dapat ape tengok SINI
 

No comments:

Post a Comment